Monday, February 10, 2014


RINDU SETENGAH MATI



Malam ini aku merindumu
Amat sangat merindumu
Apa aku sudah kehilangan akal sehatku?
Aku tak tahu itu
Yang ku rasa hanya rindu menyesak dada
Semakin hari rasa cintaku kian bertambah untukmu
Laksana bunga yang berkembang di musim semi
Perhatianmu bagai curahan hujan menyejukkan hatiku
Betapa sayangnya aku padamu
Terlebih malam ini ku rasa pilu
Tiada suaramu ku dengar hari ini
Bahkan rasa rinduku melebihi apa yang pernah ku rasa
Apa kau juga merasa hal yang sama?
Rindu yang terlalu dalam
Sedang apa kau di sana?
Mungkin udara malam telah melelapkan tidurmu
dan menghantarkanmu ke dunia mimpi
Sedang aku tengah bertarung dengan ilusiku
Menahan rindu dan rasa cemburu
Malam kian bergulir pelan
Melupakanku yang masih sulit terpejam
Bayangan wajah dan suaramu terus mengganggu
Mungkin insomnia tengah melandaku
Menahan rindu setengah mati
Pada dirimu duhai sayangku

dari blog sebelah

0 komentar:

Post a Comment