Jika derita akan menjadi masa lalu pada akhirnya.
Maka mengapa pula mesti dijalani dengan sepedih rasa.
Sedangkan ketegaran adalah bukti kebesaran jiwa.
Maka mengapa pula mesti dijalani dengan sepedih rasa.
Sedangkan ketegaran adalah bukti kebesaran jiwa.
Jika kesedihan akan menjadi masa lalu pada akhirnya.
Maka mengapa pula tidak dinikmati saja.
Sedangkan derai tangis tak akan mengubah apa-apa.
Maka mengapa pula tidak dinikmati saja.
Sedangkan derai tangis tak akan mengubah apa-apa.
Jika kecewa dan luka akan menjadi masa lalu pada akhirnya.
Maka mengapa pula mesti dibiarkan menyesaki dada.
Sedangkan ketabahan dan kesabaran mampu meredakannya.
Maka mengapa pula mesti dibiarkan menyesaki dada.
Sedangkan ketabahan dan kesabaran mampu meredakannya.
Jika kebencian dan kemarahan akan menjadi masa lalu pada akhirnya.
Maka mengapa pula mesti diumbar sepuas jiwa.
Sedangkan menahan diri akan lebih berpahala.
Maka mengapa pula mesti diumbar sepuas jiwa.
Sedangkan menahan diri akan lebih berpahala.
Jika kesalahan akan menjadi masa lalu pada akhirnya.
Maka mengapa pula mesti tenggelam di dalamnya.
Sedangkan taubat adalah hal yang utama.
Maka mengapa pula mesti tenggelam di dalamnya.
Sedangkan taubat adalah hal yang utama.
Jika harta akan menjadi masa lalu pada akhirnya.
Maka mengapa pula mesti disimpan sepanjang nyawa.
Sedangkan kedermawanan justru akan melipatgandakannya.
Maka mengapa pula mesti disimpan sepanjang nyawa.
Sedangkan kedermawanan justru akan melipatgandakannya.
Jika cinta akan menjadi masa lalu pada akhirnya.
Maka mengapa pula selalu ingin bersama.
Sedangkan merelakan kepergian akan lebih menuai banyak makna.
Maka mengapa pula selalu ingin bersama.
Sedangkan merelakan kepergian akan lebih menuai banyak makna.
Jika bahagia akan menjadi masa lalu pada akhirnya.
Maka mengapa pula mesti dirasakan sendiri.
Sedangkan memberi akan menuai banyak arti.
Maka mengapa pula mesti dirasakan sendiri.
Sedangkan memberi akan menuai banyak arti.
Jika hidup akan menjadi masa lalu pada akhirnya.
Maka mengapa pula mesti diisi dengan kesia-siaan belaka.
Sedangkan begitu banyak kebaikan bisa dicipta.
Maka mengapa pula mesti diisi dengan kesia-siaan belaka.
Sedangkan begitu banyak kebaikan bisa dicipta.
Tanya kenapa?
Kenapa tanya!
Sudahkah kita
Sudahkah kita
0 komentar:
Post a Comment