Thursday, May 1, 2014

six letter two words east to say hard to explain harder to do



Nak move on memang payah. Tak pernah pun kata senang. Siapa je kata senang. Tapi, nak buat benda salah tu lagi berat rasanya. So, payah tak payah, still kena buat benda betul camna sekalipun.

Bila aku cakap macam ni, mulalah nak kata aku tak rasa. One question. Perlu ke aku repeat apa yang pernah kau lalui, hanya untuk tahu apa yang kau rasa? Cukup tengok kau sakit pun aku dah boleh faham. Bila semua dicerita balik, dikongsi sama sama. And you expect I got nothing from that?

Tak semua benda kita nak, kita boleh dapat. Bukan semua benda yang kita suka baik untuk kita. Dan bukan semua benda yang kita benci, buruk bagi kita. Allah said that, right? So please, be strong. Ada banyak lagi benda perlu belajar dalam hidup. Ada lagi banyak manusia perlu kita jumpa. Kalau setiap satu tu lukakan kita, dan kita tak boleh nak maafkan, macam mana nak hidup tanpa penuh pura pura?

Dan please, jangan pakai ayat ‘kau tak rasa’ tu. Hidup kita tak sama. Kita lain lain ujian Dia kasi. Apa yang aku rasa, kau tak rasa. Apa yang kau rasa, aku tak rasa. Hidup cukup adil kan?

berawan com six letter two words east to say hard to explain harder to do

0 komentar:

Post a Comment