Monday, November 17, 2014


Rinduku pada Si Dia

Ya Allah...sakitnya hati ini menanggung rindu kepada si dia...aku terlalu merindui si dia 
Ya Allah....terlalu merindui akan diri nyer 
Ya Allah....kenapa perlu hadirnya perasaan ini dalam hati aku terhadap si dia 
Ya Allah kalau benar bukan si dia yang Kau ciptakan untuk aku....aku tak sanggup nak menanggungya lagi 
Ya Allah....hati aku sakit yang teramat kerana menanggung rindu yang entah biler akan surut....kenapa perlu aku merinduinya 
Ya Allah...kenapa tidak Kau hadirkan perasaan rindu aku ni kepada insan lain selain dari si dia...aku tak mampu untuk terus merinduinya 
Ya Allah....


Ya Allah....apa yang perlu aku lakukan untuk menghilangkan perasaan rindu ini kepada si dia 
Ya Allah....tolonglah 
Ya Allah....hilangkanlah perasaan ini dalam hati aku ini kerana setiap kali aku merinduinya aku akan menangis 
Ya Allah....menangis kerana aku yakin yang aku tak mampu nak menghilangkannya.....kenapa perlu hadirnya si dia dalam hidup aku ketika hati aku kosong dari sebarang perasaan...kenapa sejak hadirnya si dia hati aku tak pernah tenang 
Ya Allah...apakah petanda yang ingin Kau berikan kepada ku 
Ya Allah...kenapa mesti si dia yang aku rindu sedangkan ramai lagi yang ada untuk aku rindui...kenapa mesti si dia yang aku pandang sedangkan ramai lagi yang boleh aku pandang...yang jauh lebih bergaya dari si dia...


Ya Allah....aku bermohon kepadaMu 
Ya Allah...jika benar si dia yang Kau jadikan dan ciptakan untuk aku 
Ya Allah...Kau satukanlah hati si dia dengan hati ku 
Ya Allah...Kau hadirkanlah perasaan kasih dan sayang dalam hati kami 
Ya Allah...Kau restukanlah perhubungan kami 
Ya Allah...lindungilah hubungan kami dari segala hasad dan dengki yang boleh mengakibatkan kehancuran kepada hubungan kami...janganlah Kau hadirakan pihak ketiga dalam hubungan kami 
Ya Allah....

Tetapi 
Ya Allah....seandainyer benar bukan si dia yang Kau ciptakan untuk aku...Kau jauhkanlah si dia dari hidup aku....kau hilangkanlah si dia dari ingatan ku dan luputkanlah si dia dari pandangan ku...aku tak mampu untuk melihatnyer si dia lagi...paling parah untuk aku sekiranya aku melihat si dia bergandingan dengan perempuan lain...aku tak sanggup untuk menghadapinyer 
Ya Allah...
Ya Allah...Kau bukakanlah hati si dia untuk menerima dan mencintai diri aku ini 
Ya Allah....aku bermohon kepadaMu 
Ya Allah....hanya si dia yang aku inginkan 
Ya Allah...aku tak mampu untuk menyayangi dan mencintai lelaki lain selain dari si dia...tetapi 
Ya Allah...kalau benar semuanyer yang si dia betul-betul bukan diciptakan untuk aku....kau balikkkan lah hati ku ini untuk terus tidak mencintainyer....Kau hilangkanlah perasaan itu terhadap diri si dia 
Ya Allah....kosongkanlah hati aku sekali lagi agar aku mampu untuk menerima cinta dan mencintai lelaki lain 
Ya Allah....selagi nama si dia masih terpahat dalam hati aku...selagi perasaan sayang dan cinta aku terhadap si dia masih lagi kukuh dalam hati aku ini....aku tak mampu menerima cinta dan kasih sayang dari lelaki lain 
Ya Allah...kerana hanya nama si dia yang memenuhi ruang hati ku ini...hanya si dia...aku tak sanggup untuk menghadapinya lagi...aku insan yang lemah dan kerdil disisimu 
Ya Allah...janganlah Kau menguji aku dengan ujian yang hebat ini 
Ya Allah...hati aku tak kuat untuk menerima nya 
Ya Allah....
Ya Allah...aku bermohon dan merayu kepadaMu..dengarkanlah rintihan hamba Mu ini.....

Aminnnnnnnnnnnnnn.


Berawan Com Sakit Rindu


Untuk DP BBM



0 komentar:

Post a Comment